Przejdź do głównej zawartości

Szkolenia z tzw. umiejętności miękkich

Coraz częściej spotkać można ofertę szkoleniową w zakresie tzw. umiejętności miękkich. Co to takiego i czego tak na takich szkoleniach uczą? W przeciwieństwie do kompetencji twardych, takich jak np. znajomość języka obcego czy języka programowania, kompetencje miękkie są trudne do sprawdzenia i zmierzenia.


Dotyczą one cech psychofizycznych oraz umiejętności interpersonalnych takich jak: komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole czy radzenie sobie ze stresem. Z kompetencjami miękkimi każdy człowiek się rodzi, co nie znaczy, że nie można ich ćwiczyć i rozwijać.

W ostatnich czasach umiejętności miękkie są ważnym kryterium przy wyborze pracowników. Poza twardymi kwalifikacjami, popartymi dyplomami i certyfikatami to tylko te wiedzy są oceniane w ciągu rozmowy kwalifikacyjnej. Oczywiście zależy to zadania na które aplikujemy.


Zobacz też: Szkolenia sprzedaż


Zdolności interpersonalne są kluczowe w zawodzie handlowca, ale już w mniejszym stopniu np. dla programisty. Bez względu jednak na profesję, umiejętności miękkie również warto rozwijać.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Służebność

Piastowanie ważnych stanowisk urzędowych jest powiązane z posiadaniem specjalistycznej wiedzy, umożliwiającej profesjonalne wykonywanie poszczególnych zadań. Wiele firm zewnętrznych wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pracowników poszczególnych jednostek organizacyjnych poprzez organizowanie szkoleń o zróżnicowanej tematyce. Wśród wielu ogromną popularnością cieszą się nowatorskie szkolenia ze służebności przesyłu.

Umowy - pracownik

Wybór formy umowy, która reguluje charakter zatrudnienia pracownika, jest znacznie ważny. Często pracodawcy narzucają niewłaściwe rodzaje umowy (umowy cywilnoprawne) w momencie, gdy wykonywane obowiązki są przesłanką do zatrudnienia na umowę o pracę. Która jest najkorzystniejsza forma zatrudnienia z punktu widzenia pracownika?